• Kategorier

  • Arkiv från 5 maj 2005

  • Kalender

    augusti 2011
    m ti o to f l s
    « Jul   Sep »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • free counters
  • wordpress visitors
  • RSS samtid&framtid

”Allt detta förstår mina bloggläsare, ‘verklighetens folk’.”

Jag vill gärna påminna om vad jag skrev här på bloggen för drygt ett år sedan, den 29 juli 2010. Inlägget hade rubriken Gott betyg åt mina bloggläsare! Texten börjar så här:

Ett glädjande konstaterande

Så gott som alla som läser här på bloggen vad miggor och anställda vid hem för asylsökande unga m.fl. skriver, och mina kommentarer och texter, förstår att den ofta ganska starka kritiken inte riktas mot dem som söker asyl eller bara tar sig hit och stannar utan att ens söka uppehållstillstånd. Inte heller riktas den mot dem, som stannar kvar här efter avslag på ansökan och håller sig gömda.

De absolut flesta läsarna förstår att kritiken helt och hållet riktas mot dem på vilka ansvaret vilar att se till att utlänningslagen och migrationsmyndighetens och migrationsdomstolens beslut efterlevs.

Jag kan konstatera att det jag skriver i inlägget fortfarande gäller. Läs gärna hela texten!

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 194 andra följare