• Kategorier

  • Arkiv från 5 maj 2005

  • Kalender

    januari 2012
    m ti o to f l s
    « Dec   Feb »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • free counters
  • wordpress visitors
  • RSS samtid&framtid

    • En migga om instruktioner från Migrationsverket vad gäller att besvara frågor onsdag, 22 oktober, 2014
      En migga skriver som svar/förklaring på ett tidigare inlägg: Ang ”Om ”ensamkommande barn” och att det, i strid med förvaltningslagen, tar 43 dagar att få svar från Migrationsverket” Jag kommer ihåg att vi fick ett mail skickat till alla på Migrationsverket för ”ett gäng år sedan” med en väldigt tydlig förklaring på vad det innebär […] […]

Presidentkandidatcitat

Vid den sista kampanjspurten i går (21 januari), fångades bland annat dessa citat i Hufvudstadsbladet:

Pekka Haavisto, De Gröna:
”Folk vill visa att den xenofobi som rått efter riksdagsvalet inte hör hemma i Finland.”

Timo Soini, Sannfinländarna:
”560.000 personer röstade på Sannfinländarna i riksdagsvalet, varför skulle de inte rösta nu?”

Eva Biaudet, Svenska folkpartiet:
”Det här går jättebra. Jag träffar massor med människor och har jätteroligt.”

Paavo Väyrynen, Centern:
”Jag klev i så stora stövlar som ung att jag blev hård och kall som is. Nu har jag börjat smälta.”

Paavo Arhinmäki, Vänsterförbundet:
”Hoppas folk röstar med hjärtat i morgon, då har jag goda möjligheter.”

Paavo Lipponen, Sdp:
”Om man vill ha något annat än imageval är jag den enda reella kandidaten.”

Sari Essayah, Kristdemokraterna:
”Det går att komma till andra omgången med ett stöd på 16 %. Dit strävar vi.”

Sauli Niinistö, Samlingspartiet:
”Trevligt att se att ni är så många här. Har ni inget annat att göra?”

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 195 andra följare