• Kategorier

  • Arkiv från 5 maj 2005

  • Kalender

    augusti 2010
    M T O T F L S
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • free counters
  • wordpress visitor counter
  • RSS Merit Wager

En bloggläsare: ”Varför har det blivit så här? Vad kan jag göra?”

Politikerna vill inte tala om den stora och kanske mest samhällsomvälvande frågan – asyl- och invandring inför valet. Men folk, ”vanligt folk”, vill det. Så här skriver en bloggläsare:

Det är med en stor frustration, vanmakt och förtvivlan jag läser din blogg och övriga nya medier på nätet.

Vad är det som händer egentligen? Jag vet inte vad som oroar mig mest, de faktiska konsekvenserna av nuvarande migrationshantering eller det faktum att etablissemanget bedrar folket. Media och makteliten har i någon sorts ohelig allians beslutat sig för att Sverige skall inte få veta och inte ha något som helst inflytande i frågan.

Det här är bestörtande. Men vad kan jag göra? Jag vill verkligen inte rösta på SD, men de nuvarande partierna har en skrämmande konsensus i just denna frågan. Det skall mörkas och tystas ner. Jag finner detta ytterst besynnerligt då oppositionen i alla övriga frågor misstycker med nuvarande styrets politik.

Inte ens bland mina närmaste vågar jag prata om det här. Frågan har blivit så extremt stigmatiserad att jag aldrig varit med om dess like. Vad hände med det öppna fria Sverige, demokratin, där vi kunde diskutera om allt och ha fria åsikter?

Varför har det blivit så här? Vad kan jag göra?

Med vänlig hälsning,
En vanlig person

© Denna blogg.