• Kategorier

  • Arkiv från 5 maj 2005

  • Kalender

  • free counters
  • wordpress visitor counter
  • RSS Merit Wager

Otroligt många samtal och mejl till f.d. rektorn!

Eva Wikberg. Foto: Merit Wager.

Maria Elementarskolas f.d. rektor, Eva Wikberg har fått ta del av en mängd mejl från föräldrar och lärare har skickat. En del återges här nedan, helt avidentifierade. Eva Wikberg har tagit bort alla referenser som skulle kunna göra att någon kunde identifieras. Hon säger att alla hälsningar och fina ord gläder henne väldigt mycket och att hon är rörd över allt stöd och all uppmuntran som hon får.

Från föräldrar:

Du Eva, som jag har det största förtroende för och X och jag har varit så trygga i förvissning om att det varit mycket bra för skolans alla elever att du verkat som skolans rektor. Vi är så ledsna och bekymrade.

Du är en klippa, tack för allt du gjort för mina barn och skolan.

Jag valde Maria Elementar efter att ha träffat Dig.

Det var väldigt tråkiga nyheter. Vi har uppskattat och respekterat Dig och ditt arbete mycket. Du har kombinerat ett tydligt och rakt sätt att leda med närvaro i verksamheten och en stor värme gentemot barnen. Att Du slutar är en stor förlust för skola, barn och föräldrar.

Tack för dessa år! Du var i våra ögon en bra rektor och medmänniska.

Det är med häpnad och sorg som vi idag mottagit brev från skolan att du har slutat som rektor. För oss har du alla de goda egenskaper som en rektor bör ha och under ditt ledarskap har många förbättringar på skolan gjorts. Vi kommer att sakna Dig.

När skolan rekryterade Dig gjorde man verkligen en lyckträff.

Jag tycker att det är riktigt tråkigt och en stor förlust för elever, lärare, föräldrar och för Mariaelementarskola att du slutar!

Åren du arbetat på skolan har varit super. Först som klassföreståndare ….. och sen som rektor. Tycker att Du har gjort ett fantastiskt arbete!

Det var i sanning en mycket tråkig nyhet du kommer med! Jag har uppskattat vårt samarbete på alla sätt, och det kommer att bli verkligt tomt utan dig.

Vi ….. vill skicka en hälsning till dig och tacka ….vi föräldrar kommer att sakna ditt leende och fasta handslag vid alla skolans tillställningar.

Glöm inte att du är oerhört uppskattad – vi har inte hört någon förälder säga något annat än positiva saker om dig.

Du är omtyckt av föräldrar och barn. Du är professionell och engagerad.

Varma hälsningar med mycket omtanke.

Från lärare:

Jag vill höra av mig och berätta hur tråkigt och ledsamt jag tycker det
är, att du inte längre är kvar på skolan. Det är en stor förlust för skolan
och för mig.

Men för mitt fortsatta arbete är det här en stor förlust, Eva. Du vet att jag tycker om dig som person och som chef. Du har alla de kvalitéer som jag ser att en bra rektor ska ha.

Det var inte roligt att gå tillbaka till skolan efter sommarlovet med beskedet att du slutat. Du är den bästa rektor jag har arbetat för och det är bara att gratulera den skola som får dig som rektor.

Det är tomt utan dig och musten och arbetsglädjen har gått ur de flesta….

Styrelsen för Stiftelsen Maria Elementarskola kan inte bortförklara sitt misstag att utan grund göra sig av med sin rektor (som om bra rektorer växte på trän…) i stället för att ta itu med de verkliga problem som finns på skolan. Att skylla ifrån sig och skylla på andra när man själv har svikit och felat är ett oacceptabelt beteende.

Läs mer om vad som hänt lite längre ner på bloggen.