• Kategorier

  • Arkiv från 5 maj 2005

  • Kalender

  • free counters
  • wordpress visitor counter
  • RSS Merit Wager

“Jag höll på att bli galen i det libyska fängelset”

"Ashraf fördes till en polisstation där man tränar vakthundar. Han stiger upp och ställer sig på knä på marken med häderna bakom ryggen.

– Under det första året i fängelset sov jag så här varje natt. Som en kamel. Jag behandlades som ett djur. De försökte våldta mig också, med hundar. De släppte lös hunden på mig, jag låg med ansiktet mot marken. Någonstans kunde jag höra en kvinna som skrek. De sade att det var min syster."

HBL logoLäs här Hufvudstadsbladets reporter Heidi Herrmanns skakande intervju med den palestinske läkaren Ashraf al-Hajouj som för en vecka sedan släpptes ur libyskt fängelse efter åtta års helvete.

Lämna en kommentar